۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

زندان , وعده گاه نخست وزیران

در خبرها آمده که میر حسین موسوی و مهدی کروبی را به زندان حشمتیه منتقل کرده اند.این یکی‌ دیگر از طنز‌ها و یا بهتر بگوئیم پوزخندهای تلخ تاریخ است که مردم ایران همواره شاهد آن هستند.
شاه در واپسین ماههای حکومت خود و برای خاموش کردن اعتراضات مردمی نخست وزیر مورد اطمینان خود امیر عباس هویدا را به همراه چند تن دیگر از وابستگان حکومتی به همین زندان حشمتیه انداخت که بعدها با پیروزی انقلاب آنان را به زندان کوچک دیگری بنام مدرسه رفاه که زندانبان آن خود خمینی بود منتقل کردند که پس از چندی توسط خلخالی دیوانه و بدستور شخص خمینی اعدام شدند. اینبار نیز خامنه‌ای نخست وزیر دوران نه‌ چندان کوتاه ریاست جمهوری خود را به همان زندان فرستاده است.
اما اینبار موضوع فرق می‌کند، موسو
ی و کروبی با پیوستن به مردم تا حدود زیادی خطاهای گذشته خود را جبران کرده اند.
بیائید امیدوار باشیم و کوشش کنیم که در حکومت آینده دموکراسی واقعی‌ را بر پا داریم که در آن نه‌ بتی باشد، نه‌ مدرسه رفاهی و نه‌ خلخالی‌های دیوانه جلادی.


چه زیبا سرود رودکی که:
زمانه درسی‌ آزاد وار داد مرا
زمانه را چو نکو بنگری همه پند است

*یکی‌ از سروران بالاترینی با یادآوری اینکه هویدا و نصیری در زندان جمشیدیه بوده اند و نه‌ حشمتیه مرا از اشتباه درآورد، از ایشان بسیار ممنونم و با پوزش از اشتباه، با اینکه فرقی‌ در اصل قضیه نمیکند و پوزخند تاریخ زمان و مکان نمی‌شناسد.



۱ نظر:

  1. شاید هم زیاد فرق نکنه...
    مثه هویدای ملعون این موسوی عوضی رو هم اعدام کنند :))

    پاسخحذف