۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

روش بسیار کار آمد انقلاب ۵۷ در مقابله با سرکوب تظاهرات شبانه



در سال ۱۳۵۷ مردم از ساعت ده شب به بعد از خانه‌های خود بیرون آمده و در سر هر چهار راه لاستیک کهنه‌ای را آتش می‌زدند و به شعار دادن میپرداختند. با نزدیک شدن مأموران به هر کدام از این چهار راهها افرادی که در حال شعار دادن در سر آن چهار راه بودند شروع میکردند به سوت زدن و به محض شنیدن صدای سوت بقیه افراد در تقاطع‌های دیگر هم شروع به سوت زدن میکردند و به این وسیله تعداد تلفات و دستگیریها تقریبا به صفر رسیده بود و بکار بستن این روش جان خیلی‌ها از جمله خود من را نجات داد که چگونگی‌ آن خود داستان مفصلی است و شاید در مقابل خون‌هایی‌ که از بعد از انقلاب تا حال ریخته شد اصلا ارزش گفتن هم نداشته باشد. ضمنا این را هم بگویم که در آن اواخر ما با کمک مردم کپسولهای گاز یکبار مصرف را میخریدیم و درست قبل از فرار از سر چهار راه یکی‌ از آنها را به آتش مینداختیم و مأموران که بخیال خود سنگر ما را فتح کرده بودند با صدای مهیب ترکیدن کپسول گاز و متعاقب آن شعله زیادش پا به فرار میگذاشتند.

۱ نظر:

  1. با پیشنهاد اول موافقم ولی با پیشنهاد انفجار کپسول گاز و کارهای خشونت آمیز نه.
    به نظر من رمز پیروزی جنبش سبز در عدم پیروی از روشهای خشونت آمیز هست. الان با زمان انقلاب 57 فرق می کند. برای شاه دستور رسیده بود که قیام مردم را سرکوب نکند و قرار بود که شاه برود. ولی رژیم جمهوری اسلامی قرار نیست که برود و لذا در صورت انجام هرگونه کار خشونت آمیز این به نفع رژیم تمام خواهد شد چون که این می تواند توجیه خوبی برای خشونت رژیم باشد.
    اصلا چرا عجله می کنیم ما که 6 ماهه به دنیا نیامده ایم. با همین روشی که تا الان جلو رفتیم ببین حکومت چقدر دچار ضعف شده و اگر همین جوری پیش بریم دو سه ماه دیگه اینا خودشون از درون متلاشی میشند. به امید آنروز..

    پاسخحذف