۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه




تلگرافی از خمینی

این تلگراف را خمینی در سال ۱۳۴۱ پس از تصویب لایحه انجمنهای ایالتی‌ و ولایتی که در ضمن آن به بانوان و همچنین افراد غیر مسلمان حق انتخاب شدن و انتخاب کردن داده برای شاه فرستاده است. لازم به ذکر است که تلگرافهایی تقریبا با همین مضمون از طرف سایر مراجع اسلام خواه برای شاه فرستاده شد که شاه به همه جواب داد الا به خمینی. مطالب این تلگرف به خوبی‌ نشان دهنده اوج زن ستیزی و دموکراسی ستیزی این شخص می‌باشد، فقط شانزده سال بعد در نوفل لوشاتو وی مدعی آزادی زنان، آزادی مذاهب و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن برای تمام آحاد مردم از هر نژاد، مذهب، و طبقه‌ای شد.
هنوز چند سالی‌ از انقلاب نگذشته بود که او به طور کلی‌ منکر همه چیز شد و فریاد بر آورد که من اشتباه کردم که گفتم دموکراسی، او حجاب زنان را اجباری کرد و آزادیخواهان را به جوخه‌های مرگ فرستاد. آنچه مسلّم است خمینی اینک در دادگاه تاریخ در حال محاکمه شدن است، اما آنان که آن اعلامیه‌های دروغین را برای فریب مردم و روشنفکران بیگناه مینوشتند و در نوفل لوشاتو بدست ضحاک میدادند باید امروز بدست مردم محاکمه شوند.
تلگراف حضرت آیت الله خمینی حضور مبارک اعلیحضرت همایونی
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور مبارک اعلیحضرت همایونی، پس از اهدائ تهییت و دعا بطوری که در روزنامه‌ها منتشر است دولت در انجمنهای ایالتی‌ و ولایتی اسلام را در رای دهندگان و منتخبین شرط نکرده و به زنها حق رای داده است و این امر موجب نگرانی علمأ اعلام و سایر طبقات مسلمین است بر خاطر همایونی مکشوف است که صلاح مملکت در حفظ دین مبین اسلام و آرامش قلوب است مستدعی است امر فرمایید مطالبی را که مخالف دیانت مقدسه و مذهب رسمی‌ مملکت است از برنامه‌های دولتی و حزبی حذف نمایند تا موجب دعا گویی ملت مسلمان شود.
الدأعی روح الله الموسوی.(تاریخ تلگرف مهر ۱۳۴۱ نقل از کتاب نهضت دو ماهه روحانیون نوشته علی‌ دوانی)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر